Als je een webwinkelier bent moet je potentiële klanten niet onderschatten en vooral serieus nemen. Voordat een potentiële klant is in een webshop gaat kopen moet diegene een bepaalde vertrouwen hebben in de webshop. Vermeldt contactgegevens op de site. Het achterwege laten van bepaalde essentiële informatie is daarnaast onverstandig en zal het nieuwe klanten werven alleen maar lastiger maken. Als je nieuwe klanten werven wilt moet je dus zeker geen geheim maken van betalingsmethoden of transporten. Vermeldt ook altijd de prijs inclusief btw. Vooral particulieren verwachten dat iedere prijs inclusief btw is. Interne ‘zoekmachine’Naast betrouwbaarheid is overzicht en een goede interne zoekmachine ook van belang. Wanneer je goed gevonden wordt in een zoekmachine is dat natuurlijk positief, maar het is ook belangrijk dat bezoekers snel een product binnen een webwinkel kunnen vinden. Wanneer een bezoeker lang moet zoeken op een bepaald product binnen een webwinkel te vinden zullen ze snel naar de concurrent gaan. Dat mensen bepaalde producten binnen een webshop kunnen vinden is dus van groot belang. Het gaat hierbij niet alleen om een goede interne zoekmachine, maar ook de informatie op de pagina’s moet duidelijk zijn. Net als de structuur van de navigatie. |
Voor meer info : volg deze link |