Webshop Duitsland

Ben je van plan om een webshop in Duitsland te starten? Dan is het verstandig om eerst wat informatie in te winnen, want je gaat een geheel nieuwe markt op.

Aanpassen aan de Duitse cultuur

Met hetzelfde concept werken als in Nederland, werk in Duitsland natuurlijk niet. Het is niet even een kwestie van vertalen Nederlands Duits en hup je bent klaar. Je moet namelijk de webshop aanpassen, aan de cultuur van de Duitse consument en hiervoor moet je de cultuur eerst begrijpen. Wij Nederlanders zijn gek op gratis en goedkoop, daarom worden deze woorden heel vaak gebruik in de marketing. In veel webshops zie je deze woorden ook terug, maar als je dit in Duitsland gaat proberen werkt het echt niet. De consumenten daar houden niet van valse beloftes en vertrouwen de webshops die zulke beloftes maakt, dan ook niet. Duitse websites

Je moet dus veel meer doen, dan enkel de webshop vertalen naar Duits. Je moet met feiten komen en deze feiten moeten op de juiste manier overgebracht worden. Dus in plaats van vertalen Nederlands Duits, moet je iemand inhuren dat de Duitsers en Duitsland berijpt, om de teksten te schrijven. De feiten en informatie over de producten dat je verkoopt zullen de Duitse consumenten veel meer vertrouwen geven, dan leuke slogans.

Gevonden worden in Google

Als de Duitse website er uiteindelijk staat, met al de juiste informatie en dit allemaal in het perfect Duits, moet je natuurlijk nog wel gevonden worden. Dit werkt ook anders, want Google Duitsland gebruikt een andere algoritme, dit komt ook door het verschil in cultuur. De Duitsers vinden namelijk andere dingen belangrijk, dan wij dat in Nederland vinden. Je moet dus een andere strategie inzetten, om in de Duitse Google gevonden te worden.

Dit gebint natuurlijk met goede linkbuilding, hiervoor heb je betrouwbare Duitse websites nodig waar je link kunt plaatsen. Ga dus op zoek naar websites en blogs, waar Google Duitsland een hoge waardering voor heeft en kijk of je daar een link kunt plaatsen. Als je artikel links gaat plaatsen, moet je het ook niet vanuit het Nederlands vertalen naar Duits, maar je moet unieke Duitse teksten hebben. Duitse websites

Gebruik ook het sociaal media, om je doelgroep te bereiken. Haast iedereen gebruik een soort van sociaal media. Als je al deze mediums weet te gebruiken en de boodschap ook perfect in het Duits kan communiceren, heb je een groter kans op succes. Hierbij is ook de communicatie met de klanten belangrijk en dit maakt vaak het verschil.

https://duitsewebsite.nl/