Veel bedrijven ontplooien diverse marketingactiviteiten om op die manier meer klanten binnen te halen. Ze prijzen de diensten aan door middel van billboards, flyers en advertenties in tijdschriften. Maar met de komst van het wereldwijde web is er ook een nieuwe marketingvorm bijgekomen: deze heet online marketing. De laatste jaren is het internetgebruik alleen maar toegenomen, dus het loont absoluut om aan online marketing te doen. Want wie zijn bedrijf op het internet onder de aandacht weet te brengen, kan rekenen op steeds meer klandizie. Dit komt door de grotere naamsbekendheid die hier een gevolg van is. Wie meer wil lezen over dit onderwerp, wordt aangeraden om even in de volgende alinea’s te kijken. Een voorbeeld van online marketingOnder online marketing kunnen veel zaken vallen. Te denken valt bijvoorbeeld aan onder andere:
Sommige onderdelen van online marketing zijn gratis, bijvoorbeeld het bijhouden van social media. Voor advertenties en linkbuilding-strategieën moet doorgaans wel betaald worden. Beter gevonden worden via GoogleNaar alle waarschijnlijkheid is zoekmachine optimalisatie de meest doeltreffende manier van online marketing. Dit wordt ook wel eens omschreven als linkbuilding, of SEO. Een onderneming vraagt dan bij een professional deze dienst aan en krijgt vervolgens diverse links, die naar de eigen site gelinkt kunnen worden. Op die manier kan men veel kwalitatieve backlinks verzamelen. Hierdoor denkt Google namelijk dat de betreffende site erg belangrijk is, omdat er veel naar gelinkt wordt. Daardoor komt deze hoger in de rankings te staan. En daardoor vinden mensen het bedrijf een stuk sneller. |
Voor meer info : volg deze link |