Emotioneel merkverhaal, nieuw B2E-paradigma en tips voor het beheren van merkreputatie

Hoe creëer je een emotioneel merkverhaal?

Het hebben van een geweldig product of kwaliteitsservice is ongetwijfeld belangrijk, maar het helpt je niet altijd om loyale klanten te winnen. Meestal worden klanten beïnvloed door het vermogen van een merk om emotionele banden met hen aan te gaan. Gerald Zaltman, professor aan de Harvard Business School, zegt dat 95% van onze koopbeslissingen in het onderbewustzijn plaatsvinden, dat wordt gevoed door emotie, niet door logica. De beste manier om een ​​emotionele band met uw klanten te creëren, is door uw merkverhaal te creëren. En als je wilt dat dit verhaal enige kracht heeft, moet je het goed opbouwen. Het juiste merkverhaal kan een diepgaand effect hebben op hoe klanten uw merk zien en hoe ze erover denken. Neem de tijd om uw merkverhaal echt emotioneel te maken, zodat u uw hele leven lang merkloyaliteit kunt opbouwen.

Focus op persoonlijk gewin

Merkverhalen moeten altijd gericht zijn op de persoon die de aankoop doet. Hoewel B2B-producten en -diensten voor de hele organisatie zijn, is het belangrijk om te onthouden dat iedereen uw producten of diensten dagelijks koopt en gebruikt. Door te focussen op individueel voordeel, maakt u uw product aantrekkelijker voor potentiële kopers. Rationale kan een nuttige toevoeging zijn, maar zorg ervoor dat de persoon centraal staat in je verhaal.

Maak een verhaal op basis van je eigen waarden en overtuigingen

Shoppers hebben tegenwoordig een sterk gevoel voor authenticiteit. Als u zinvolle verbindingen met consumenten wilt creëren, moet uw merkverhaal rond uw waarden zijn opgebouwd. Uit het consumentenonderzoek van Stackla blijkt dat hoewel 86% van de consumenten aangeeft dat authenticiteit een belangrijke factor is voor de merken die ze ondersteunen, 57% gelooft dat minder dan de helft van de bedrijven echt authentieke inhoud maakt. Klanten reageren niet op nepverhalen die niet weerspiegelen wie je werkelijk bent.

Creëer echte emotionele reacties met echte verhalen

Veel reclame-inspanningen zijn tegenwoordig meer gericht op het presenteren van basisfeiten of statistieken. Hoewel ze in de juiste context nuttig kunnen zijn, zijn ze geen geschiedenis. Wanneer u uw producten en diensten in de context van een verhaal plaatst, wordt het onmiddellijk gedenkwaardiger dan een digitale banner.

Het nieuwe B2E-paradigma

We zijn gewend aan B2B- of B2C-bedrijfsmodellen, maar een nieuwe studie van Ware2Go ontdekte dat de explosie van online winkelen een geheel nieuwe vorm van zakelijk paradigma heeft gecreëerd. Bedrijven moeten tegenwoordig voorbereid zijn om goederen naadloos te leveren aan groothandels, detailhandelaren en rechtstreeks aan consumenten in een nieuw B2E-paradigma (“Business to Everyone”) dat enorme veranderingen in supply chain-integratie, logistiek en snelle leveringsmogelijkheden vereist voor maximale flexibiliteit. De recente toename van e-commercebestellingen heeft een nieuw niveau van complexiteit gecreëerd voor verkopers, waardoor ze zich snel moeten aanpassen aan de veranderende consumentenvraag. Elk bedrijf, nu en in de toekomst, zal een nieuwe dynamische toeleveringsketen moeten opzetten.

Volgens de enquête werkt meer dan tweederde van de werkende Amerikanen (67%) vanuit huis en heeft 51% kinderen die thuisonderwijs krijgen. De verschuiving naar telewerken met thuisonderwijs betekent dat consumenten kantoor- en schoolbenodigdheden nodig hebben voor thuis. Allereerst hebben ze pennen, potloden, papier en notitieboekjes (49%), boeken (44%) en technische hulpmiddelen zoals computers of tablets (42%) nodig.

Ongeveer 61% van de consumenten probeert nieuwe voedingsmerken uit, en uit interne gegevens blijkt dat de verzending van voedsel en dranken via e-commerce is gestegen tot 151% sinds het begin van de pandemie. Met de sluiting van sportscholen is ook fitnessapparatuur voor thuis populair geworden: 17% van de respondenten koopt online nieuwe sportartikelen. Harige en gevederde metgezellen stimuleren ook de online verkoop – 11% van de ondervraagde consumenten adopteerde of kocht een huisdier uit een opvangcentrum tijdens de pandemie. De verkoop van dierbenodigdheden steeg volgens de gegevens met 58%.

Essentiële tips voor het beheren van uw bedrijfsreputatie

Uw merk onderscheidt u van de concurrentie en helpt u bij het opbouwen van uw klantenbestand. Als klanten niet onder de indruk zijn van het gedrag van uw bedrijf, kan dit een impact hebben op de verdere groei van uw bedrijf. Met dit in gedachten moet u aandacht besteden aan hoe u uw zakelijke reputatie het beste kunt beheren. De meeste bedrijven begrijpen dat reputatie belangrijk is, maar velen weten niet goed hoe ze een positief bedrijfsimago moeten neerzetten, wat tot fouten kan leiden.

1) Verwaarloos sociale media-accounts niet

Het is belangrijk om aandacht te besteden aan uw sociale media-accounts, aangezien dit vaak de eerste plaats is waar klanten naartoe gaan om hun vragen te beantwoorden. Met sociale media kunnen bedrijven via instant messaging op een persoonlijker niveau in contact komen met hun klanten. Het is ook belangrijk om opmerkingen van online gebruikers in de gaten te houden, zodat u snel kunt reageren. Als je met negatieve feedback wordt geconfronteerd, kun je er niet omheen.

2) Gebruik beveiligingsmaatregelen

Klanten vinden het geweldig om te weten dat bedrijven om hun werknemers geven, vooral als het gaat om gezondheid en veiligheid. De recente uitbraak van COVID-19 is slechts een voorbeeld van hoe bedrijven moesten reageren op een ernstige situatie en de nodige maatregelen moesten nemen om hun personeel te beschermen.

3) Vraag deskundig advies

Als u merkt dat uw bedrijf onnodig openbaar is onderzocht, is het normaal om in de beschermingsmodus te gaan, maar dit is niet het beste idee. Uiteindelijk kunt u spijt krijgen van uw antwoord, wat tot verdere zakelijke problemen kan leiden. Als u niet zeker weet hoe u met een crisis moet omgaan, kunt u het beste met een ervaren professional praten om te zien of ongegronde negatieve beoordelingen kunnen worden verwijderd.

4) Bewaar uw persoonlijke mening

Het kan voor een ondernemer moeilijk zijn om de barrière tussen uw persoonlijke en professionele leven te overwinnen. Denk goed na over uw publiek voordat u iets plaatst of met klanten spreekt. Praat niet over politiek of andere actuele kwesties die tot discussie leiden. 

Instagram kondigt IGTV-inkomsten aan

Instagram zal binnenkort een nieuw model openen om inkomsten te genereren met auteursrechtelijk beschermde inhoud via IGTV-advertenties. Vanwege de coronavirus-crisis worden veel merken gesloten, en deze stap is waarschijnlijk een uitlaatklep voor influencers. Omdat sociale afstand mensen dwong om thuis te blijven, steeg de Instagram-activiteit tot een recordhoogte, met live videoweergaven van 70% tussen februari en maart. Dankzij IGTV-advertenties kan Instagram-inhoud nu wedijveren met inhoud van influencers die hun inspanningen op YouTube richten.

Het toevoegen van mogelijkheden voor influencers om rechtstreeks inkomsten te genereren met hun Instagram-inhoud is ook een poging van het platform om te voorkomen dat videomakers naar YouTube en TikTok vertrekken. YouTube biedt al lang het genereren van inkomsten met video, en de snelle stijging in populariteit van TikTok heeft de deur geopend voor een nieuwe generatie influencers die geld willen verdienen aan hun fans. De wijzigingen gaan begin juni in voor een selecte groep influencers en adverteerders.

Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden.

E-mail: info@webdevelopmentapp.com

BE: +32 499 41 46 24

Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie

webdesign bureau

https://webdevelopmentapp.com/nl/