Onderbuik gevoelHet begint allemaal met het winnen van vertrouwen, wie zal er immers tot een aankoop overgaan als de consument je niet vertrouwd? Coolblue weet inmiddels erg goed hoe zij de conversie kunnen maximaliseren en zal als voorbeeld worden gebruikt. Het winnen van vertrouwen kan op een aantal manieren. Zorg ervoor dat je webshop een officieel keurmerk heeft, bijvoorbeeld Thuiswinkel Keurmerk. Daarnaast moet je niet bang zijn om jezelf te verstoppen. Plaats informatie over jezelf op de “Over ons” pagina, het liefst met een foto en laat zien dat je passie uitstraalt over het onderwerp van je webshop. Daarbij is het ook verstandig om onafhankelijke reviews te plaatsen. Tot slot kan een veilige verbinding d.m.v. een SSL certificaat anno 2017 niet meer ontbreken. Nu je het vertrouwen van de klant hebt gewonnen moet je ervoor zorgen dat de klant niet voor onverwachte verassingen komt te staan. Zorg er daarom voor dat de klant in het afrekenproces geen nieuwe informatie ziet die de aankoop kan belemmeren. Denk hierbij aan verzendkosten, (lange) levertijd of product niet meer op voorraad. Alle informatie moet de klant al tot zich hebben kunnen nemen bij het bekijken van het product of ergens anders prominent aanwezig op de website. Voor- en nadelenLaat zowel de voor als de nadelen zien aan de consument. Dit kan o.a. door duidelijk te maken wat Unique Selling Points (USP’s) zijn van het product en vertaal deze in voordelen voor de klant. Bijvoorbeeld “De 2 microfoons nemen het geluid met minder ruis op”. Hier wordt de specificatie “2 microfoons” vertaald in een voordeel voor de klant. Doe dit ook met de nadelen, bijvoorbeeld “De camera heeft geen LCD scherm waarop je filmbeelden kunt terugkijken”. Door de voor- en nadelen te benoemen speel je in op de rationele bewuste kant van een beslissing en laat je zien dat je objectief bent. Call to ActionGebruik duidelijke call to action knoppen zodat de bezoeker weet wat hij moet doen. Wil je dat er een e-book wordt gedownload, een item in het winkelmandje wordt geplaatst of ingeschreven wordt voor een nieuwsbrief? Gebruik opvallende knoppen die een groot contrast hebben met de rest van de website. De aandacht van de consument zal zich sneller richten tot deze knoppen dan de overige content. Daarom is het van belang de consument dus zodanig te sturen naar de gewenste actie om de hoogste conversie te halen. Ben jij benieuwd naar conversietips die jouw website verder kunnen helpen? TIC Online Marketing is gespecialiseerd op het gebied van conversie optimalisatie en kijkt graag met jou naar de mogelijkheden!
|
https://ticweb.nl/diensten/conversie-optimalisatie/ |