Aanstaande 27 november 2020 is het weer zover. De hele wereld wil profiteren van de meest voordelige deals om op deze manier geld te besparen op nieuwe aankopen. Dit is ook niet zo gek aangezien Black Friday bekend staat als het grootste kortingsfestijn van de wereld. In dit blogartikel gaan we je meer vertellen hoe jij als eigenaar van een webwinkel ervoor kan zorgen dat je het maximale haalt uit deze dag.
Zorg ervoor dat je er op tijd bij bent
De meeste webwinkels beginnen al maanden voor met Black Friday met de voorbereiding. In de meeste gevallen wordt er eerst aandacht besteedt aan zoekmachine optimalisatie. Zoekmachine optimalisatie is het optimaliseren van je website voor de zoekmachine (in de meeste gevallen Google) om meer gratis bezoekers naar je website te leiden. Wanneer je hier al vroeg mee begint kan je ervoor zorgen dat je hoog binnen Google tevoorschijn komt wanneer mensen zoeken op Black Friday. Hier gaat echter een heel proces aan vooraf en dus dien je goed te weten waar je mee bezig bent.
Zorg ervoor dat je leuke pakketten aanbiedt
Tijdens Black Friday zijn consumenten op zoek naar het meeste voordeel. Je kan dan ook punten scoren door pakketten in je webwinkel of fysieke winkel aan te bieden. Hierdoor zullen klanten eerder geneigd zijn om over te gaan tot een conversie en haal jij dus meer uit Black Friday. Probeer daarnaast altijd zo uniek mogelijk te zijn in je aanbiedingen. Je wilt natuurlijk niemand na doen, want dit heeft een negatieve invloed op de uitstraling van je bedrijf.
Bereik je consumenten op de juiste manier
Als niemand op de hoogte is van jouw Black Friday acties zal ook niemand langs komen in je (online) winkel. Vandaar dat het van belang is om voldoende aandacht te besteden aan marketing. Zelfs de meest grote merken ter wereld besteden nog steeds enorm veel aandacht aan dit jaarlijkse festijn. Een van die nieuwkomers is Sonos. Dit jaar kun je profiteren van hoge kortingen tijdens black friday bij Sonos.
Heb jij hier als ondernemer geen kaas van gegeten dan raden we je aan om zo snel mogelijk je kennis bij te spijkeren. Marketing is namelijk een van de belangrijkste onderdelen waarmee je omzet binnenhaalt. |
