Webshop Conversie
Image default
Bedrijven

Conversiegericht webdesign: wat is dat?

Je moet tegenwoordig een conversiegericht webdesign hebben. Maar nu vraag je je natuurlijk af wat dit precies inhoudt? Wat maakt een webdesign converterend? En hoe kun je zo’n webdesign produceren? Dit zijn duidelijke vragen en mogen gesteld worden. Hier wordt uitgelegd wat conversiegericht webdesign is en lees je een aantal praktische tips.

Wat houdt conversiegericht in?

Met conversiegericht wordt bedoeld dat de middelen, in dit geval een website, zich richt op zoveel mogelijk conversies behalen. Je vraagt je vervolgens af wat een conversie is. Je kunt een conversie zien als een waardevolle actie van een bezoeker op je webshop of website. Denk bij conversies aan een klik op je telefoonnummer, een ingevuld aanvraagformulier of een transactie. 

Wat houdt conversiegericht webdesign in?

Je kunt conversiegericht webdesign zien als een online ontwerp dat gefocust is op bezoekers van de webshop of website te overtuigen om waardevolle acties te maken. Dat betekent niet zomaar een mooi leuk plaatje. Het is een doelgericht ontwerp waar veel tijd aan is besteed en waar goed over nagedacht is. Voor een webdesign met een goede conversie is het van belang om je website te laten maken door een professioneel webdevelopment bureau. Een conversiegericht webdesign vergt namelijk de nodige specialistische marketing kennis.

Het gebruik maken van recensies

Een positieve beoordeling van een echte klant is vandaag de dag een standaard check voordat je besluit een product of dienst aan te schaffen. Het is daarom belangrijk om dit ook op je website of webshop te vermelden. Let wel op dat een zelfgemaakte beoordelingsmodule niet heel betrouwbaar overkomt. Het is beter te kiezen voor een onafhankelijk ingeladen applicatie.

Het opzetten van een salesfunnel

Voor bijna alle diensten en producten geldt dat er een uniek aankoopproces is. Bij het zoeken naar een nieuwe laptop zal je eerst naar Google gaan om informatie op te zoeken. Of je kunt aanbevelingen van een winkel gebruiken om je keuze te maken. En een website koop je vaak op basis van een offerte of oriënterend gesprek. Dit geldt ook voor je eigen product of dienst. Je doet er verstandig aan om na te denken wat voor vragen je klant heeft, voordat ze een conversie maken. En beantwoord deze vragen een voor een, zodat potentiële klanten deze vragen in een overzicht kunnen vinden.

Het verbinden van je pagina’s

Vaak wordt een pagina als een losse verkoopfunnel opgebouwd. Maar de bezoeker klikt echt wel wat rond op je website. Want we blijven natuurlijk eigenwijze Nederlanders. Zorg daarom in je webdesign ontwerp dat de klant snel zijn vragen beantwoord kan krijgen.