Een winkel hebben is een ding, maar daadwerkelijk klanten hebben is iets anders. Tegenwoordig kan het best een uitdaging zijn om klanten naar een fysieke winkel te lokken. Alles gebeurd immers online en mensen zijn er aan gewend geraakt om alles vanuit hun luie stoel te doen. Hier volgens een aantal tips om tóch aan bezoekers te komen.
Laat je etalage tot het oog sprekenJouw etalage is je grootste trekpleister. Ziet je etalage er goed uit, dan wek je interesse bij potentiële bezoekers. Probeer iets unieks te doen. Uiteraard hangt de uitstraling van de etalage nauw samen met hetgeen je in de winkel verkoopt. Kledingwinkels zullen vaak eenzelfde soort opbouw hebben. Kies dan evengoed voor een aparte kleur of een opvallend thema.
Organiseer ietsDit is een heel goede tip voor elke winkelier. Evenementen doen het namelijk altijd goed. Geef een workshop met de diensten die je aanbiedt. Zo trek je echt de aandacht en laat je jouw bezoekers iets ervaren dat ze niet snel zullen vergeten.
Maak gebruik van een winkeldisplayEen winkeldisplay is eigenlijk een must voor iedere winkel. Binnen reclame maken in belangrijk. Want zodra het is gelukt om mensen binnen de winkel te halen, moet je natuurlijk wel zorgen dat ze iets gaan uitgeven. Een winkeldisplay kun je in de winkel zetten en bepaalde producten in het zonnetje zetten. Je kunt een winkeldisplay zelf ontwerpen zodat het ook overeenkomt met de producten die je probeert te verkopen. |