Webshop Conversie
Image default
Zakelijk

CRM-software voor webshops

Als webshop wilt u natuurlijk nieuwe klanten binnenhalen en oude klanten behouden. Winstgevendheid en continuïteit van uw bedrijf staat voorop. Door het gebruik van de juiste CRM-software kunt u uw bedrijf op een betere wijze de juiste richting insturen. Wij leggen u graag uit hoe dit kan. Het is echter van belang om eerst uit te leggen wat de definitie is van CRM en van een CRM-systeem.

CRM definitie

Customer relationship management (CRM) is een strategie dat klantrelaties beheert, verkoopkansen identificeert en de omzet verhoogt. Om uw klantrelaties effectief te beheren, analyseren en teverbeteren, heeft u een CRM-systeem nodig die elke stap in de customer journey ondersteunt.

Wat is een CRM-systeem?

Een CRM-systeem verzamelt, koppelt en analyseert alle beschikbare klantgegevens, met inbegrip van contactinformatie, interacties met vertegenwoordigers van het bedrijf en aankopen. Het systeem biedt gebruikers van het systeem vervolgens toegang tot die gegevens en inzicht in wat er bij elk contactpunt is gebeurd. Door dit inzicht wordt een volledig klantprofiel ontwikkeld en een goede klantrelatie opgebouwd.

Klantgegevens kunnen ook worden samengevoegd voor het opstellen van prestatiebeloningsmodellen, verkoopvoorspellingen, segmentering van doelgroepen, campagneontwerp en andere verkoop-, marketing- en klantenserviceactiviteiten. CRM-tools en CRM-software helpen u het proces van klantbinding te stroomlijnen,sterke klantrelaties op te bouwen, klantloyaliteit te ontwikkelen en uiteindelijk uw winst te verhogen.

Functies voor webshops

Voor bedrijven binnen e-commerce zijn er een aantal functies van een CRM-systeem interessant die wij voor u op een rij willen zetten. Dat zijn de volgende functies:

  • Kostenbesparing door automatisering: Bij een webshop is één van de belangrijkste hoofddoelen van het personeel de focus op de verkoop van producten. Dit kost vaak de meeste tijd binnen een bedrijf. Het is handig wanneer diverse administratieve taken zoals emailmarketing en rapportage worden geautomatiseerd. Doordat bepaalde taken automatisch worden uitgevoerd door de CRM software, ben je uiteindelijk ook minder tijd kwijt met het beheer van jouw klantenbestand. Dit bespaart arbeidsuren en overige personeelskosten.

  • Meer cross-selling: Wanneer een klant een product heeft gekocht in jouw webshop, zijn er vaak producten die aanvullend zijn en misschien dus ook interessant voor de klant, dat is cross selling. Een CRM systeem is perfect voor het bewaren van details over de koopgewoonten van uw klanten. Hoe specifieker u uw klanten benadert op basis van hun interesses, hoe hoger het aantal aankopen wordt.

  • Vergemakkelijken van data analyse: Een CRM systeem maakt het mogelijk om snel veel informatie over uw klanten op te slaan. Met de meeste CRM-systemen kunnen gemakkelijk het overzicht personaliseren waardoor u snel de informatie krijgt waar u naar op zoek bent. Met een paar klikken achterhaal je bijvoorbeeld welke klanten al een paar maanden niets in uw webshop hebben gekocht. Vervolgens stuurt u hen heel gemakkelijk een mailtje met een  zogenoemde‘welkom terug korting’.

Uiteindelijk kan u door het beter bedienen van de klant de conversies en dus de verkopen verhogen.

Wat is de juiste CRM-software binnen e-commerce?

De wereld van CRM-softwarepakketen is groot en divers. Elk CRM-systeem is aangepast op specifieke sectoren, bedrijfsgroottes, etc. Daarom willen wij er een uitlichten voor u. Gripp is een systeem dat simpel, krachtig en gebruiksvriendelijk is. De leverancier achter systeem heeft veel ervaring en is in staat gericht mee te denken bij implementaties die maatwerk nodig hebben.

Gerelateerde artikelen

Radioreclame werkt echt als u Studio QKLQ inschakelt

Veelzijdige ruimte in Amsterdam voor vergadering of congres

Top 4 Populaire Tablethouders Voor De Zakelijke Markt