Wil jij meer weten over Inbound marketing? Dan ben je in deze blog aan het juiste adres! Je kunt hier meer lezen over de betekenis van inbound, wat het inhoudt, welke content je gebruiken moet en wat het nut ervan is. Lees er hieronder meer over! Wat is inbound marketing?Inbound marketing is een marketingstrategie waarbij klanten worden aangetrokken door hen actief te helpen bij het koopproces. Bij inbound marketing staat waarde bieden centraal. Bij outbound marketing stoor je klanten niet en laat je hen hun gang gaan. Bij inbound marketing creëer je waardevolle content die makkelijk door de doelgroep gevonden kan worden. In plaats van de klant alleen maar op te roepen bewijs je je meerwaarde. Het doel van inbound marketingBij inbound marketing streeft een online marketingbureau om klanten zo vroeg mogelijk in het koopproces aan te trekken en betekenisvolle ervaringen met hen te creëren. Hierdoor kun je een relatie met de klant opbouwen door middel van leads en krijgt je bedrijf een positief imago wanneer de klant een leverancier moet kiezen. Er zijn diverse inbound marketing tools die de inbound marketing methode ondersteunen. Een voorbeeld hiervan is marketing automation, een tool die ervoor zorgt dat het proces geautomatiseerd wordt. Waarom inbound marketing als strategie?Het koopgedrag van de moderne b2b verandert continu, waardoor inbound marketing een goede methode is. De meeste b2b aankopen begint namelijk met een online zoekopdracht. Slechts een klein deel van deze kopers wil in de beginfase van het aankoopproces met de verkoper praten. Om die reden is het essentieel dat een potentiële klant zo vroeg mogelijk vindt en dat je betekenisvol bent tijdens het aankoopproces. Dit kan met inbound marketing, een methode die goed te meten is en een concreet resultaat geeft. Door middel van inbound software kun je je ROI zelf in beeld brengen. Wat betekent inbound?Inbound is meer dan alleen marketing. Verschillende bedrijfsafdelingen die contact met klanten zijn hebben een voordeel aan de inbound methode. Denk hierbij aan Sales en Service. Bij inbound marketing gaat het erom dat de doelen van de klant gerealiseerd worden en dat problemen opgelost of voorkomen kunnen worden. Wanneer je gebruik maakt van inbound marketing, schuif je de experts van de organisatie naar voren. Als een deskundige proactief is en zijn kennis deelt en advies aan een potentiële klant geeft, ontstaat er goodwill bij de klant. De goodwill van de klant zal zich over de lange termijn terug betalen.
|
