Webshop Conversie
Image default
Bedrijven

Strijden om de plaats van je bedrijf

Als beginnend bedrijf is het vaak moeilijk om erachter te komen wat voor soort marketing goed voor je werkt. De meeste ondernemers zullen social media pagina’s aanmaken om hun bedrijf te verspreiden, maar ondervinden teleurgesteld te zijn. Facebook en Instagram zijn voor het promoten van diensten niet zo optimaal, en genereren het meeste bezoekers bij het promoten van producten (van een webshop). Diensten die wel breed gewaardeerd worden zoals een stukadoor of loodgieter hebben eigenlijk geen zelfpromotie nodig. Deze ondernemers concurreren vooral om de vindbaarheid en de digitale plek op de ranglijst van hun bedrijf.

SEO en SEA

SEO slaat op de vindbaarheid van je bedrijf in zoekmachines zoals Google door organische werving. Denk hierbij aan de hoeveelheid teksten op internet die naar jouw website wijzen, waardoor je belangrijker wordt in de zoekwoorden. SEA is diezelfde vindbaarheid, maar dan door betaling. SEO is een langdurig proces waarbij onder andere de bestaansduur van je bedrijf, concurrentie van soortgelijke bedrijven en je groei allemaal verschil uitmaken. SEA kan je tijdelijk direct een boost geven.

SEA uitbesteden

Je kunt zelf geld neerleggen om je positie te verhogen in Google of andere mensen hiervoor betalen. Het voordeel aan SEA uitbesteden is dat je te maken krijgt met een team van experts die precies weten hoe ze jouw positie moeten optimaliseren. Of dit nu om SEA uitbesteden gaat of om SEO. De juiste zoekwoorden in het juiste gebied kunnen een wereld van verschil maken en op het juiste moment geld uitgeven om jezelf bovenaan een zoekmachine te zetten ook.

Offline strijden

Over het lokaliseren van je doelgroep en je reclame is ook nog iets te zeggen. Lokaal gezien kun je concurreren met andere bedrijven. Als je een horecazaak hebt is er vaak genoeg klandizie voor iedereen en kun je zoeken naar een specialisme waardoor mensen naar jou komen. Voor meer niche bedrijven kan het echter handig zijn om je te profileren als “de” persoon van je stad. Jij bent “de” dierenarts van Amersfoort bijvoorbeeld. Als er al twee dierenartsen zijn kun je nadenken over hoe jij je klanten kunt lokken. 

https://digitalmovers.nl/google-ads-uitbesteden/?lang=nl

Gerelateerde artikelen

Mango fashion voor dames bij Sans-online

De voordelen van een brommobiel

Onze drie favoriete shisha smaken