Wat is Business English of zakelijk Engels

De definitie:

Business English / zakelijk Engels, wordt gezien als een specialisme binnen het Engels. Het is Engels met een speciaal doel: zakelijke schriftelijke- en mondelinge communicatie in het Engels. Toegepast bij vaak internationale bedrijven. Naast de grammatica zijn de aandachtsgebieden in het algemeen:

Zakelijk gesprekken kunnen voeren in het Engels en schriftelijke vaardigheden voor het juist schrijven van een brief, e-mail of Engelstalig rapport.

Business English voor medewerkers, meer specifiek:

  • Deelnemen aan vergaderingen
  • Deelnemen aan conference calls
  • Presentaties kunnen geven
  • Vaktechnische vocabulaire
  • Uitleg over diensten of producten kunnen geven
  • Onderhandelen
  • Verkoopgesprekken kunnen voeren
  • Etc.

 

Er is onderzocht dat 75% van wereldwijde, zakelijke communicatie in het Engels wordt gedaan door non-native speakers. Daarbij wordt de eigen kennis van het Engels vaak overschat.

 

Hoe haalt u de beste ROI bij een cursus Zakelijk Engels?

 

Wanneer we met een u in gesprek gaan over een cursus Business English, kijken we hoe we u het beste kunnen helpen. We gaan voor kwaliteit en de beste return on investment voor u als klant.

Een cursus Business English is een investering en u wilt ook altijd kwaliteit. Maar vaak ook kwantiteit en dat gaat niet samen. Het is altijd een uitdaging om de juiste balans te vinden tussen kwaliteit en kwantiteit.

Met een investering, het hoogste resultaat behalen; daar is niets mis mee.

Gaat de klant voor kwaliteit dan zitten we al snel op dezelfde golflengte, gaat de klant voor kwantiteit dan leggen we uit dat dit niet de optimale ROI is. Vaak wil men vele verschillende onderwerpen in een cursus Engels. Het is beter om aandacht te geven aan wat echt nodig is om goed te kunnen communiceren met klanten. SR training is gewend maatwerk te leveren en kan u adviseren. Zo geven we trainingen Business English voor diverse beroepen en door heel Nederland.

 

Een cursus Business English gebaseerd op kwantiteit

 

Bij een cursus zakelijk Engels gebaseerd op kwantiteit zien we:

  • Geen duidelijke doelstelling: men wil ‘alles’ verbeterd hebben
  • Geen intakegesprekken
  • Verschillende niveaus door elkaar
  • Zoveel mogelijk medewerkers in één groep
  • Zeer beperkt aantal lessen
  • Lesmateriaal bestaat uit losse blaadjes
  • Zo voordelig mogelijk

 

Kostentechnisch lijkt het aantrekkelijker om  1 groep van 12 deelnemers te hebben voor een cursus Engels. Twee groepen van 6 deelnemers zullen echter meer rendement opleveren dan 1 grote groep. Ons advies is dan om te kijken naar de prioriteit en te starten met 1 groep.

 

Als bedrijf investeer je en dan wil je toch het maximale rendement behalen?

 

Heb je een groep van meer dan 6 deelnemers dan wordt het niveauverschil  te groot. De een vindt het te langzaam gaan , de ander te snel . Er is bijna geen mogelijkheid voor persoonlijke vragen en aandacht. Uiteindelijk resultaat: niemand is er iets mee opgeschoten en u heeft een slechte investering gedaan.

 

Een cursus Business English gebaseerd op kwaliteit

We proberen de doelstellingen van de bedrijfstrainingen Business English duidelijk vast te stellen door te vragen wat aan het eind van de cursus bereikt moet zijn. Lijkt een open deur maar regelmatig kan de klant dit moeilijk formuleren. We zien regelmatig dat wat het bedrijf ‘belangrijk’ vindt op de werkvloer anders wordt ervaren.

  • Naast het gesprek met het bedrijf, hebben we ook een individueel intakegesprek met de medewerkers die een cursus Engels (of een van de andere talen die we aanbieden) gaan volgen.We doen dit om het CEF niveau vast te stellen (Europees Referentie Kader). Maar ook om de persoonlijke doelstellingen te weten te komen. ‘Wanneer is de cursus voor jou geslaagd’?, ‘Wat wil je aan het eind bereikt hebben’? ‘Wat zijn je dagelijkse uitdagingen’? Zo zien we of de doelstelling van het bedrijf ook aansluit bij de doelstelling van de medewerkers.
  • We doen dan een voorstel voor een maatwerktraject waarbij we deelnemers vooral vragen hun eigen e-mails, rapporten, presentaties e.d. mee te nemen naar de les. Onze klanten zien de vooruitgang ook terug bij hun werknemers en dat motiveert.

 

In de afgelopen maanden heeft een aantal van mijn collegae bij A&B Groep de cursus Zakelijk Engels gevolgd bij SR training en ik ben blij verrast met de behaalde resultaten. Elke cursist heeft de stap naar een hoger CEF niveau kunnen maken, wat blijkt uit een meting vooraf aan de cursus en een meting na afloop. Alle lessen waren maatwerk en toegespitst op het specifieke vakgebied van de cursist. Ook het lesmateriaal sloot naadloos aan.

De lessen zijn door al mijn collegae als heel positief ervaren en ook als zodanig beoordeeld. We hebben dan ook direct besloten om meer collegae via SR training te laten bijscholen.

 Peter Rodenburg Manager Operations bij A&B Groep en De Telecompartner

(op onze site vindt u ook andere referenties)

 

Gaat uw bedrijf voor kwaliteit of kwantiteit?

We merken in gesprekken met prospects voor een taaltraining Business English dat professioneel communiceren in het Engels een noodzaak is.

Steeds meer bedrijven fuseren of werken samen met buitenlandse partners. De voertaal is dan vaak Engels. Bedrijven onderscheiden zich met goed opgeleide medewerkers.

  • Hier leest u vier redenen waarom een taaltraining geld oplevert.

 

  • Hoe klantgevoelig zijn uw medewerkers trouwens? Lees de nieuwste ontwikkeling.

 

We maken graag met u kennis. Om u over een taaltraining te adviseren en te kijken hoe en of we u misschien in de toekomst kunnen helpen.

Onze thuisbasis is Brabant en Zeeland maar onze klanten bevinden zich door heel Nederland. Zo geven we regelmatig trainingen in Limburg maar ook in Rotterdam en Den Haag.

 

Vindt u deze informatie nuttig, deel het dan met anderen via de buttons hieronder of laat een commentaar achter. Bedankt daarvoor!

https://www.zakelijkengels-srtraining.nl