Webshop-conversie

4 tips voor meer conversie op je webshop

Heb je een webshop of wil je een webshop laten maken? Dan is het natuurlijk belangrijk dat je de hele dag orders binnen krijgt. Daarom is het handig om je website te optimaliseren voor meer conversies. Er zijn allerlei handige trucjes en tips die je kunnen helpen om het conversiepercentage te verhogen. Hieronder vind je 4 tips, hopelijk kun je er iets mee!

Zet je gebruiker centraal

Tijdens het optimaliseren van je webshop is het belangrijk om je te verplaatsen in de gebruiker. Een fijne webshop waar je makkelijk doorheen kunt navigeren zorgt namelijk voor meer sales. Bedenk dus goed wat belangrijk is voor je website bezoekers. Je kunt andere mensen je webshop laten zien of zelf het bestelproces doorlopen om te zien of het gebruiksvriendelijk is. 

Meten is weten

Gebruiksvriendelijkheid is dus belangrijk, maar hoe kom je er nu echt achter wat de punten zijn waar je bezoekers vastlopen? Door het te meten! Er zijn namelijk allerlei handige tools die je kunnen helpen om problemen op je webshop vast te stellen. Hiermee kun je inzichtelijk krijgen wanneer bezoekers afhaken. Ook kun je met sommige tools precies zien hoe je bezoekers door je webshop navigeren en waar zij op klikken.

Een goede service

Natuurlijk is een goede service altijd belangrijk, maar voor een webshop al helemaal. Wanneer iemand vragen heeft over een product of iets dergelijks, moet er altijd snel beantwoord worden. Een goede service en snelle reactietijd zorgt namelijk voor een stuk meer conversies.

Social proof op je webshop

Een andere tips die van groot belang is voor iedere webshop is social proof. Reviews van andere klanten bijvoorbeeld zijn ontzettend handig. Hiermee geef je bezoekers het vertrouwen dat je webshop goed is. Social proof is een van de belangrijkste punten tijdens het optimaliseren van je webshop. Door dit toe te passen zorg je direct voor meer sales.