Webshop Conversie
Image default
Marketing

Boeiende inhoud biedt groei

Wat is het verschil tussen uitstekende inhoud en inhoud die gemakkelijk te negeren is? Unieke bronnen doen iets speciaals om de lezer op een aantal manieren te betrekken, zoals het oproepen van een sterke emotie op, zoals verontwaardiging of geluk. Het communiceren van iets nieuws of communiceren op een nieuwe manier. Het hebben van visuele aantrekkingskracht alsmede de timing, namelijk iets publiceren op het moment dat er behoefte aan is.

Benader een locatiespecifieke behoefte

Het is ook een goede gewoonte voor SEO-linkbuilding om jouw inhoud regelmatig bij te werken, zodat deze backlinks blijft krijgen in plaats van verouderd te raken. Als je een stuk inhoud hebt dat goed presteert, overweeg dan om het voor een ander platform te bewerken.

Je kunt bijvoorbeeld een handleiding op jouw website nemen en deze omzetten in een video voor YouTube, een reeks verhalen voor Instagram of een Q&A-sessie kickoff op Reddit. Zelfs een geweldige uitgelichte afbeelding of foto kan verkeer en betrokkenheid van Pinterest genereren. Al deze platforms zullen je unieke backlinks opleveren die je anders niet zou hebben gekregen.

Gastpost op andere sites

Gastbloggen is wanneer je inhoud levert voor een andere website in jouw niche. Om dit te laten werken in een backlink-strategie, moet je ervoor zorgen dat je geen ghostwriter bent. Jouw naamregel en een link naar jouw website moeten aan het einde van het artikel worden opgenomen. De sleutel hier is om je te concentreren op kwaliteit als het gaat om de verkooppunten waarvoor je kiest om te gastbloggen en de inhoud die je voor hen schrijft. Anders zou je je rang zelfs kunnen schaden in plaats van te helpen.

Nieuwsbrieven van platforms genereren ook backlinks, omdat alle content ook online wordt vermeld en niet alleen in de inbox van abonnees. Veel nieuwsbrieven zullen gunstig reageren op gastberichten en aangezien ze op e-mail zijn gebaseerd, zou het niet ongewoon zijn om de auteur op de een of andere manier een snel bericht te sturen over samenwerking.

Focus op het opbouwen van relaties

Wanneer je contact opneemt met brancheblogs en websites om iets te promoten dat je zojuist hebt gemaakt, zoals een informatief artikel of een casestudy, kun je er een link uit halen. Jouw lange termijndoel moet echter zijn om een ​​langdurige relatie te onderhouden, ongeacht of er nu een backlink verschijnt of niet. In de toekomst kan dat merk in de gaten houden wat je doet, met anderen over je bedrijf praten, je om een ​​interview vragen, je vragen een gastpost te schrijven, enz.

Naast het opbouwen van relaties met andere professionals in jouw niche, kun je ook interactie hebben met jouw publiek. Deze tactiek zal niet van de ene op de andere dag werken, maar je kunt vandaag zeker beginnen door introducties te maken via e-mail, contact te leggen met mensen op sociale media en oprechte opmerkingen achter te laten op inhoud die anderen produceren. Er is een zeer grote kans dat mensen in jouw netwerk naar jouw inhoud linken vanwege die persoonlijke connectie, wederzijds respect en waardering voor jouw inhoud.

Partnerschappen en connecties

Partners waarmee je regelmatig samenwerkt of klanten waarvan je weet dat ze dol zijn op jouw merk, bieden uitstekende mogelijkheden voor backlinking. Stuur een partner of merkambassadeur een badge (d.w.z. een grafisch pictogram) dat ze op hun site kunnen gebruiken met een link naar de jouwe. Het is veel werk, je kunt ook de linkbuilding uitbesteden, zodat je tijd overhoudt voor andere zaken.

 

https://seeders.nl/