Webshop-conversie

Meer conversie uit je bezoek halen? Schakel een freelancer in!

Heb je een eigen website of webshop en blijft het aantal conversies op een bepaald niveau steken of nog erger, daalt het aantal conversies? Dan is het tijd om mensen met meer kennis over dit onderwerp in te schakelen en je bij te staan. Ben je een kleine ondernemer of heb je maar voor een korte periode een aanvulling op je personeel nodig? Dan kun je er het beste voor kiezen om freelancers in te schakelen. In deze blog lees je voor wat voor soort werkzaamheden je verschillende freelancers kunt inschakelen en met welke tips jij je conversies kunt verhogen.

Voor welke werkzaamheden kun je een freelancer inhuren?

Wanneer je meer conversies uit je website of webshop bezoekers wil halen, kun je het beste een freelance front-end developer of een freelance UX-designer inschakelen. De front-end developer zorgt ervoor dat de technische instellingen van je website of webshop in orde zijn. Iemand met deze functie zorgt ervoor dat alle knoppen, links en andere belangrijke zaken binnen je website of webshop werken. De UX-designer staat voor de User Experience, in het Nederlands de gebruikservaring van je website of webshop bezoekers. Deze freelancer zorgt ervoor dat je doelgroep een positieve ervaring krijgt van het bezoeken van je website of webshop. Daarmee wordt de kans op verkoop, verzamelen van contactgegevens of het aanvragen van offertes vergroot.

Met deze tips kun jij je conversie verhogen

Wil je meer uit je website of webshop halen? Dan heb je zeker iets aan de volgende conversie verhogende tips en tricks. Allereerst is het erg belangrijk om relevante content op je website of webshop te plaatsen. De content moet echt op je doelgroep aangepast worden, zodat je ervoor zorgt dat de bezoekers van je website of webshop meer tijd bij je doorbrengen. Daarnaast dien je de belangrijkste conversiepagina’s meer aandacht te geven. Stel een duidelijk stappenplan op, zodat je de bezoekers door je website of webshop kunt leiden en zij uiteindelijk tot het invullen van het contactformulier of het doen van een aankoop worden overgehaald.

Call to actions mogen zeker niet ontbreken, aangezien je de bezoeker daarmee uitnodigt om een offerte aan te vragen, een aankoop te doen of om contactgegevens bij je achter te laten. De freelance front-end developer of UX-designer kan je in ieder geval helpen om meer conversies uit je website en webshop te halen.