Hoe conversie-events instellen in GA4?

Google Analytics 4 (GA4) is de nieuwste versie van Google Analytics, en conversie-evenementen zijn een belangrijke functie. Als u niet ...

Inhoudsopgave:

Google Analytics 4 (GA4) is de nieuwste versie van Google Analytics, en conversie-evenementen zijn een belangrijke functie. Als u niet bekend bent met GA4, is het een platform waarmee u gegevens over uw websitebezoekers kunt verzamelen en vervolgens op basis van die gegevens geïnformeerde beslissingen kunt nemen over uw marketingstrategie. Hoe kun je in GA4 conversie-evenementen instellen? Lees verder om erachter te komen.

 

Instellen via GA4?

 

Er zijn twee manieren om conversie-evenementen in GA4 in te stellen: via de interface of via Google Tag Manager (GTM). We nemen beide methoden met u door, zodat u de juiste methode voor uw bedrijf kunt kiezen.

 

Als u conversie-evenementen wilt instellen via de GA4-interface, moet u eerst inloggen op uw account en rechtsboven op de knop “Admin” klikken. Zodra u in het beheerpaneel bent, klikt u op “Gegevensstromen” in de middelste kolom en vervolgens op de knop “Stroom toevoegen”. Mocht u nog geen account hebben? Hier leert u hoe u een Google Analytics account kunt aanmaken.

 

Voer een naam en beschrijving in voor uw stream, selecteer “Website” als het stream type en klik vervolgens op “Stream maken” Klik vervolgens op “Conversies” in de linker zijbalk en vervolgens op “Conversies instellen” Op de volgende pagina selecteert u de categorie van de conversie gebeurtenis die u wilt volgen en vult u vervolgens de vereiste informatie in. Klik tenslotte op “Opslaan”. U hebt nu met succes een conversie-evenement in GA4 opgezet!

 

Events Instellen via Google Tag Manager.

 

Als u conversie-evenementen wilt instellen via GTM, moet u eerst een nieuwe tag maken. Log hiervoor in op je GTM-account en klik linksboven op de knop ” Tags”. Klik op de volgende pagina op de knop “Nieuwe tag”. Geef uw tag een naam en selecteer “Google Analytics: Universal Analytics” als tagtype. Klik op “Doorgaan”  Op de volgende pagina voert u uw Tracking ID in en selecteert u “Event” als Track Type. Vul vervolgens de velden Categorie, Actie, Label en Waarde in volgens uw voorkeuren. Klik vervolgens op “Triggering” in de linker zijbalk en selecteer welke trigger u wilt gebruiken voor uw tag. Klik tenslotte op “Opslaan”  En dat is het! Je hebt nu met succes een conversie evenement in GA4 opgezet met behulp van GTM.

 

Conclusie.

 

Conversie-evenementen zijn een belangrijke functie van GA4 die bedrijven kan helpen geïnformeerde beslissingen te nemen over hun marketingstrategie. Er zijn twee manieren om conversie-evenementen in GA4 in te stellen: via de interface of via GTM. Welke methode u ook kiest, het opzetten van conversie-evenementen is een relatief eenvoudig proces dat waardevolle inzichten kan opleveren in de prestaties van uw website.

 

Tags:

Gerelateerde Berichten

De geur van kolen, het geluid van sissend vlees en de zon op je gezicht — barbecueën is voor veel mensen hét ultieme zomergevoel. Voor

...

In het digitale tijdperk zijn marketeers voortdurend op zoek naar nieuwe manieren om zich van hun concurrenten te onderscheiden en klanten te bereiken. Hoewel het

...

Als je een website hebt, wil je natuurlijk dat deze goed vindbaar is in zoekmachines zoals Google. Dit kan je doen door middel van search

...

In de snel evoluerende wereld van e-commerce is een online marketeer een onmisbare schakel geworden voor het succes van een webshop. Met de groeiende concurrentie

...

De digitale wereld is een drukke en lawaaierige plek. Elke dag worden er duizenden nieuwe websites gelanceerd, elk met de hoop op succes. Maar wat

...

Wil jij de merkidentiteit van je bedrijf graag laten terugkomen in je huisstijl? Kies er dan voor om een huisstijl en logo te laten ontwikkelen

...

Een marketing bureau Gouda kan u helpen uw bedrijf te laten groeien door effectieve marketingstrategieën en -campagnes te ontwikkelen die zijn afgestemd op uw specifieke

...

Steeds meer bedrijven proberen op verschillende manieren meer klanten te krijgen. In sommige branches is de concurrentie enorm en kun je er alleen tussen uit

...

Waarom een planner tool Planner tools kunnen u helpen om uw afspraken, vergaderingen en deadlines bij te houden, zodat u geen belangrijke gebeurtenissen of taken

...

Voor bedrijven zijn er ontzettend veel mogelijkheden als het gaat over het gebruik van promotiemiddelen. Waar misschien niet snel aan gedacht wordt, is een kalender. Waarom

...

Wil je meer omzet behalen met je sportschool? Dan is fitness marketing de oplossing voor jou! Veel sportscholen richten zich alleen op ledenwerving, maar het

...

In de hedendaagse zakenwereld is een website essentieel. Het is een manier om meer klanten te bereiken en een professionele uitstraling voor uw bedrijf te

...

Voor MKB’s kan het lastig zijn om voldoende tijd te investeren in het optimaliseren van je website voor zoekmachines en de daarbij komende werkzaamheden. Zoekmachine

...

Productvideo laten maken? Een fantastisch plan. Dit type video heeft tal van voordelen voor je webshop. Hoe anders kun je klanten digitaal de meerwaarde van

...

Wanneer je jouw SEO en SEA goed op elkaar weet af te stemmen, kun je jouw zichtbaarheid in de zoekmachines op een meer kosteneffectieve manier

...

Wat is het verschil tussen uitstekende inhoud en inhoud die gemakkelijk te negeren is? Unieke bronnen doen iets speciaals om de lezer op een aantal

...