Meer conversie uit je bezoek halen? Schakel een freelancer in!

Heb je een eigen website of webshop en blijft het aantal conversies op een bepaald niveau steken of nog erger, ...

Inhoudsopgave:

Heb je een eigen website of webshop en blijft het aantal conversies op een bepaald niveau steken of nog erger, daalt het aantal conversies? Dan is het tijd om mensen met meer kennis over dit onderwerp in te schakelen en je bij te staan. Ben je een kleine ondernemer of heb je maar voor een korte periode een aanvulling op je personeel nodig? Dan kun je er het beste voor kiezen om freelancers in te schakelen. In deze blog lees je voor wat voor soort werkzaamheden je verschillende freelancers kunt inschakelen en met welke tips jij je conversies kunt verhogen.

Voor welke werkzaamheden kun je een freelancer inhuren?

Wanneer je meer conversies uit je website of webshop bezoekers wil halen, kun je het beste een freelance front-end developer of een freelance UX-designer inschakelen. De front-end developer zorgt ervoor dat de technische instellingen van je website of webshop in orde zijn. Iemand met deze functie zorgt ervoor dat alle knoppen, links en andere belangrijke zaken binnen je website of webshop werken. De UX-designer staat voor de User Experience, in het Nederlands de gebruikservaring van je website of webshop bezoekers. Deze freelancer zorgt ervoor dat je doelgroep een positieve ervaring krijgt van het bezoeken van je website of webshop. Daarmee wordt de kans op verkoop, verzamelen van contactgegevens of het aanvragen van offertes vergroot.

Met deze tips kun jij je conversie verhogen

Wil je meer uit je website of webshop halen? Dan heb je zeker iets aan de volgende conversie verhogende tips en tricks. Allereerst is het erg belangrijk om relevante content op je website of webshop te plaatsen. De content moet echt op je doelgroep aangepast worden, zodat je ervoor zorgt dat de bezoekers van je website of webshop meer tijd bij je doorbrengen. Daarnaast dien je de belangrijkste conversiepagina’s meer aandacht te geven. Stel een duidelijk stappenplan op, zodat je de bezoekers door je website of webshop kunt leiden en zij uiteindelijk tot het invullen van het contactformulier of het doen van een aankoop worden overgehaald.

Call to actions mogen zeker niet ontbreken, aangezien je de bezoeker daarmee uitnodigt om een offerte aan te vragen, een aankoop te doen of om contactgegevens bij je achter te laten. De freelance front-end developer of UX-designer kan je in ieder geval helpen om meer conversies uit je website en webshop te halen.

 

Tags:

Gerelateerde Berichten

De geur van kolen, het geluid van sissend vlees en de zon op je gezicht — barbecueën is voor veel mensen hét ultieme zomergevoel. Voor

...

In het digitale tijdperk zijn marketeers voortdurend op zoek naar nieuwe manieren om zich van hun concurrenten te onderscheiden en klanten te bereiken. Hoewel het

...

Als je een website hebt, wil je natuurlijk dat deze goed vindbaar is in zoekmachines zoals Google. Dit kan je doen door middel van search

...

In de snel evoluerende wereld van e-commerce is een online marketeer een onmisbare schakel geworden voor het succes van een webshop. Met de groeiende concurrentie

...

De digitale wereld is een drukke en lawaaierige plek. Elke dag worden er duizenden nieuwe websites gelanceerd, elk met de hoop op succes. Maar wat

...

Wil jij de merkidentiteit van je bedrijf graag laten terugkomen in je huisstijl? Kies er dan voor om een huisstijl en logo te laten ontwikkelen

...

Een marketing bureau Gouda kan u helpen uw bedrijf te laten groeien door effectieve marketingstrategieën en -campagnes te ontwikkelen die zijn afgestemd op uw specifieke

...

Steeds meer bedrijven proberen op verschillende manieren meer klanten te krijgen. In sommige branches is de concurrentie enorm en kun je er alleen tussen uit

...

Waarom een planner tool Planner tools kunnen u helpen om uw afspraken, vergaderingen en deadlines bij te houden, zodat u geen belangrijke gebeurtenissen of taken

...

Voor bedrijven zijn er ontzettend veel mogelijkheden als het gaat over het gebruik van promotiemiddelen. Waar misschien niet snel aan gedacht wordt, is een kalender. Waarom

...

Google Analytics 4 (GA4) is de nieuwste versie van Google Analytics, en conversie-evenementen zijn een belangrijke functie. Als u niet bekend bent met GA4, is

...

Wil je meer omzet behalen met je sportschool? Dan is fitness marketing de oplossing voor jou! Veel sportscholen richten zich alleen op ledenwerving, maar het

...

In de hedendaagse zakenwereld is een website essentieel. Het is een manier om meer klanten te bereiken en een professionele uitstraling voor uw bedrijf te

...

Voor MKB’s kan het lastig zijn om voldoende tijd te investeren in het optimaliseren van je website voor zoekmachines en de daarbij komende werkzaamheden. Zoekmachine

...

Productvideo laten maken? Een fantastisch plan. Dit type video heeft tal van voordelen voor je webshop. Hoe anders kun je klanten digitaal de meerwaarde van

...

Wanneer je jouw SEO en SEA goed op elkaar weet af te stemmen, kun je jouw zichtbaarheid in de zoekmachines op een meer kosteneffectieve manier

...