Hoe creatieve inhakers op te stellen?

Op veel manieren kun je op jouw sociale media kanalen de interactie en betrokkenheid verhogen. Een van die manieren is het opstellen van sociale media content. Middels creatieve content, zoals inhakers, wordt deze interactie en betrokkenheid verhoogd. Lees in onderstaande tekst de voorbeelden van bedrijven die het subliem toe hebben gepast. 

 

De banaan ter waarde van 150 duizend dollar

Een banaan die vastgeplakt wordt aan de muur. Het is nog niet zolang gelden. Het ‘kunstwerk’ werd op een veiling voor 150 duizend dollar verkocht. Niemand begreep er iets van, want wie betaalt er nou zoveel geld voor een banaan? Veel bedrijven kwamen met inhakers, maar die van McDonalds steekt er met kop en schouders bovenuit. Een kipnugget vastgeplakt met duct tape. Origineel! 

Dotan met zijn leger aan nepvolgers

 Dotan kwam in het nieuws, omdat aan het licht kwam dat hij een echt leger van nepvolgers beheerde, waarmee hij zichzelf in het zonnetje zette. Dotan werd ontmaskerd en veel inhakers volgde. Zo ook een van Bol.com. Bol.com gaf zichzelf 5 sterren voor het bedenken van ‘deze’ inhaker. 

Tuinhuisje of sauna?

Mocht het warmer zijn dan 40 graden, dan kun je je voorstellen dat het nauwelijks tot niet uit te houden is in een tuinhuisje. Hier was Hornbach ook van op de hoogte en hier speelden zij in de zomer van 2019 dan ook erg goed op in. Op de warme temperaturen werd door vele bedrijven ingehaakt. Hornbach had toch wel beduidend de beste inhaker bedacht. Hornbach had bedacht dat je een sauna in de zomer namelijk ook als sauna kon gebruiken. 

Schiphol op zijn kop door fout knopje

Chaos door een fout knopje in een vliegtuig? Ja dit is echt gebeurd! Er werd even op Schiphol gedacht dat er sprake was van een kaping. Gelukkig bleek dat de piloot op de verkeerde knop gedrukt had. Toen het nieuws naar buiten kwam kun je je voorstellen dat hier enige grapjes over gemaakt werden. Veel bedrijven speelde hier goed op in. 

Het ei met de meeste likes wordt verkocht bij Jumbo

Een grote ‘gebeurtenis’ in 2019 was het onvergetelijke ei dat de meeste likes ooit ontving voor zijn instagram foto. Dit beroemde ei heeft tot op heden het wereldrecord voor de meeste likes per foto. Zo’n inkopper is natuurlijk verleidelijk om aan niet aan je neus voorbij te laten gaan. Dat vond Jumbo ook. Zo ging Jumbo ook opeens alleen maar world record eggs verkopen in haar winkel. Althans, dat zeiden ze. Want iedereen wil toch zo’n ei hebben?

Mocht je er nog steeds niet uitkomen na het lezen van deze blog, neem dan contact met ons op. Wij helpen jou natuurlijk graag verder bij het opstellen van inhakers.

Deze blog is mede mogelijk gemaakt door Jeroen van Promoboer – relatiegeschenken met logo.

 

https://promoboer.nl/